képek

2010.04.28. 13:57 GabiB

Kínai utcai ételek

Az utcai ételekkel Hong Kongban és Kínában eddig főleg én próbálkoztam, most összefoglalom a tapasztalataimat. Főleg a 10-15 cm-es fogpiszkáló vastagságú pálcikára felszúrt 6-8 darab apróságot árulják az utcákon. Na, mik ezek az apróságok:

  • Citromsárga téglatest. Nem tudtam eldönteni, hogy ez vega étel, vagy van benne hús is. (Ha igen, akkor milyen állatból.) De nagyon finom volt. (Áron szerint ebben nincs hús.)
  • Mini-gombóc, állítólag a tésztájában paszírozott hal van. Lehet kérni simán, ekkor vaj-színű, vagy csípős lében megmártóztatva (ekkor bepirosodik).
  • Olajban sütött, vagy gőzölt kis polipok. Ezt is be lehet mártatni a csípős lébe, vagy akár szójaszósznak tűnő fekete folyadékba.
  • Mindenféle zöldséget is felszúrnak, gombát, póréhagymát, és különböző helyi füveket. Ezeket forró olajban mártóztatják, majd ecsettel bekenik kétféle szósszal.
  • Egyszer egy hosszú egyenes dolgot választottam, ami spirálosan volt feltekerve a pálcikára. Kóstolás pillanatában kiderült, hogy ez valaminek a farka lehet. 1-2 nappal később egy utcai árusnál láttunk fellógatva egy kilapított kis állatot hosszú farokkal. Jaj, szerintem egy ilyennek a farkába haraptam bele (tengerimalac? sün?).
  • Természetesen kis húsdarabkákat is feltűzdelnek.


Bár nem ehhez a témához tartozik muszáj megemlítenem két italt is:

  • Gyömbéres forró kóla. (Így ahogy írom. Otthon is könnyű elkészíteni. Meg kell mikrózni 2-3 deci kólát és beleaprítani gyömbért. Áronnak ízlett.)
  • Frissen facsart kukoricalé (ezt még nem próbáltuk).
     

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hktolklig.blog.hu/api/trackback/id/tr231959103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

theox 2010.04.29. 16:54:40

a gyömbéres forró kóla jól hangzik. Forró vízbe téve a gyömbér kiváló gyomorfájdalmakra és megfázásra. (Ezt tanúsíthatom. Kicsit csípős, de alapvetően semmilyen) Gondolom kólával ötvözve még az éjszakai munkát is jelentősen megkönnyíti.

süsülány 2010.05.02. 10:06:16

a sárga kockában tényleg nincs hús, szerintm az tofu, és nagyon finom
a forralt sört próbáltátok már? (na jó, az lehet hogy lengyel), de milyen alkohol van? a fröccsöt ismerik, vagy találtunk egy 1,5 milliárdos meghódítandó piacot?

GabiB 2010.05.05. 06:58:50

@süsülány: Helo Susulany! Kinaban nem volt bor. Vietnamban par napja meg akartam kostolni a vietnami feher bort (igy volt az etlapon). Mondtam, hogy hozzanak egy poharral (utalni probaltam, hogy ne uveggel). Kaptam 2 deci brutalis torkolypalikat.
Egyebkent nincs szoda (szensavas viz se).
süti beállítások módosítása